Nu gaat toch echt het avontuur beginnen! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Maud Haan - WaarBenJij.nu Nu gaat toch echt het avontuur beginnen! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Maud Haan - WaarBenJij.nu

Nu gaat toch echt het avontuur beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Maud

15 Februari 2018 | Nicaragua, Granada

Zondag 4 februari heb ik een klein 'afscheidsfeestje'gehouden voor vriend(en)/familie. Hiervoor heb ik leuke attenties gekregen zoals een Hollandse spulletjes, Amerikaanse dollars, rituals producten en euro's.

Woensdag 7 februari is het dan zo ver, het avontuur van 4 weken Spaanse lessen en 13 weken stage lopen in het gezondheidscentrum genaamd "Children Wellness Fund'' gaat nu echt beginnen. in de ochtend van woensdag 7 februari rijden (mijn ouders, broertje en Frank) rond 06.00 uur naar Schiphol waarbij ik en 5 andere verpleegkunde studenten van Saxion vliegen richting Panama. Het was een reis van ruim 10 uur. Nadat we in Panama waren wachtte ons een tussenstop van ruim 5 uur.. Nadien vlogen van Panama naar Managua (de hoofdstad van Nicaragua) Ieder van ons heeft deze vlucht amper mee gemaakt. Nadat we waren gearriveerd in Managua stond er op het vliegveld een taxi van de organisatie On-stage klaar om ons te brengen naar het hostel Paradiso, de reis duurde ruim een uur en het was inmiddels 01.00 uur voordat we bij het hostel aankwamen. De volgende ochtend was ieder vroeg in de ochtend wakker. In de ochtend kwamen we er pas achter hoe prachtig het hier is! Het is in Nicaragua minstens 30 graden iedere dag!! we verblijven tot zondag 11 februari in het hostel. In deze dagen heb ik voornamelijk rustig aan gedaan en bijgekomen van de jetlag en verschil in temperatuur (van -7 naar 30 graden...). In de ochtend van vrijdag 9 februari kwamen erachter dat er nog een student voor On-stage in het hostel zat. Hij heet Lars en doet de studie aardrijkskunde, hij heeft een fascinatie voor de natuur. In de middag hebben Kelly en ik rond gelopen rondom het hostel. Hierbij gaf Lars ons uitleg en hebben we verschillende vogelsoorten en apen gezien.

Zondag 11 februari gaan we vanuit het hostel naar het gastgezin. Samen met Danielle zitten we een gastgezin genaamd casa Ana. De familie is erg vriendelijk ook al is er de taalbarrière. Vanaf maandag 12 februari beginnen de Spaanse lessen, hierbij krijgen we van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 12.00 uur Spaanse lessen en daarbij krijgen we een weekschema over de activiteiten die de school aanbiedt. Zo hebben we maandag een toch gemaakt naar las iselatas, dit was een boottocht op het water, hierbij hebben we verschllende aapsoorten gezien en vogelsoorten. Tevens zagen we hoe mensen op de verschillende eilandjes leefden. Omdat het in Granada de week is van de poëzie, zijn we gisteravond naar het concert wezen kijken en zijn we vanmiddag naar de carnival optocht geweest, een mooi evenement om naar toe te gaan.